שפר- מכון לטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחיפה והצפון

לקוחות ממליצים

​שפר- מכתבי המלצות של מטופלים
מכון שפר מתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT.
מנהל המכון, אמיר שפר הנו מומחה בכיר בטיפול CBT עם מעל 20 שנות ניסיון, בטיפול בחרדות, טראומה, דיכאון ועוד.
בגלילה כאן כל ההמלצות.
ובקישור כאן, המלצות חיילים לגבי הצבא.

טיפול בחרדה חברתית

שמי ב' בן 27. מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד הייתי ה"ביישן". זה שפחות מדבר, שיותר אוהב להיות בצד, שמעדיף להישאר בבית. בשלב כלשהו הבנתי שזה קצת יותר מביישנות – ממש פחדתי מאנשים, ומסיטואציות חברתיות. חשבתי שכולם בוחנים אותי, שופטים אותי, ושבכל דבר שאגיד אני אביך את עצמי.

חשבתי שזה יעלם עם הזמן, אבל זה רק החמיר. מצאתי את עצמי אדם מבוגר, בלי חברים כמעט, בלי בת זוג או דייטים הרבה מאוד שנים, ועם קשרים מועטים מאוד בעבודה. החלטתי שאני לא רוצה להמשיך ככה. הבנתי שזה לא יעלם עם הזמן, ושאני צריך לטפל בזה – עדיף מוקדם מאשר מאוחר.

החלטתי לפנות לאמיר, והוא עזר לי לתת שם לבעיה שאיתה התמודדתי כל השנים האלו – "חרדה חברתית". הוא עזר לי להבין מאיפה היא נבעה, מהן דפוסי החשיבה שמתלווים לחרדה, ואיך להתגבר עליהן. עם עזרתו, שמלווה בהרבה מאוד נקודות מבט אישיות מהצד שלו, הצלחתי להיות מודע לפעולות ולמחשבות שלי, ולהבין שרוב, אם לא כל, המחשבות החרדתיות הן רק בראש שלי – ולא משתקפות במציאות.

היום אני גר עם בת הזוג שלי, מצב שלא יכולתי לדמיין שהוא בכלל אפשרי לפני כשנה. אין ספק שהטיפול אצל אמיר שינה הרבה מדפוסי החשיבה הישנים שלי. מסלול החיים שלי השתנה בזכות הטיפול.

טיפול ב OCD בשילוב מיינדפולנס, בודהיזם ו CBT

שמי אופק בן 23 אני סובל מ ocd מגיל 13. במהלך השנים חלה לי החמרה שהתבטא אצלי במחשבות טורדניות. התחלתי טיפולים אצל 3 פסיכולוגים שונים. שכמובן עבדו לפי הספר אבל לא באמת התיחסו למה שעומד מאחורי הבעיה שלי. הטיפולים איתם לא עזרו לי וחלה לי החמרה.

בניסיון נואש למצוא טיפול מתאים, הגעתי לאמיר, שזיהה אצלי את הבעיות הפנימיות מתחת ל ocd ועם טיפול מסור ובליווי אישי הצליח לקלף אצלי את הקליפות לאט לאט. שינה את השקפת החיים שלי וצורת החשיבה שלי על ידי עבודה במדיטציות וקבלת הבעיה ולדעת לשחרר את המחשבות.

הרגשתי באמת שיש בנאדם שאכפת לו מההתקדמות שלי, ואכפת לו ממני באופן כללי . אני רוצה להגיד תודה רבה שלקחת את הטיפול איתי יד ביד ולא נתת לי להרגיש לבד, וגם זיהית אצלי בעיות חבויות שהיו בי במהלך השנים.

אני מרגיש אחרי כל טיפול בנאדם ששואב יותר ויותר ידע על הסתכלות והתמודדות עם הבעיה שלי. וגם יותר חזק בהתמודדות עם הבעיות שלי. רציתי להודות לך ושאני שמח שזכיתי להכיר מטפל כמוך

חוות דעת לחייל לשינוי שיבוץ בתפקידו

המלצה חמה ומלאת הערכה על הטיפול המסור של אמיר שפר בנושא גיוסו של בני..
בהמלצת אמיר, בני הותאם למערכת הצבאית על פי יכולותיו וכישוריו..
כל זאת תוך שיחות של אמיר עם בני, הבנה והקשבה לצרכיו..
הילד חייל ומאושר! וזה הכי חשוב!
חבל שלא הכרנו אותך שנים קודם..
שוב, ממליצה בחום 🙏🏼

המלצת פסיכיאטר על אמיר שפר

לא בכל יום יכול ניצב המטפל מן הצד השני של המתרס ומסתכל בהשתאות על מלאכתו של מטפל אחר.

אחרי ניסיון של עשור בתחום הנפש כמטפל, הגעתי עם בני לטיפול אצל שפר אמיר בגלל בעיות חרדה של ילדי.

אמיר חשף אותי לשיטת טיפול מוכרת מזוית חדשה בצורה שמתאימה לילדים. לא עוד מתכון של פעולות להורדת חרדה מיידית, אלא עבודת נמלים  סבלנית והדרכת הורים עם ראיית הילד באמצע גם ללא נוכחותו. זה לא קל. זה אפילו קשה. אבל יש לזה תוצאות!

הילד, שהיה במרכז לאורך כל הזמן הגיע לטיפול רק אחרי 7 מפגשים. השיטה היתה מעולה ועבדה מצוין. לאט ובסבלנות אין קץ  הקנה אמיר את עקרונות ההתמודדות לילד בן פחות משש שנים. התגובות האוטומטיות נעלמו, החרדה פחתה, התגובות היו נינוחות יותר ויכולות הילד השתפרו. לא עבר הרבה זמן ואפשר היה לדבר על החרדות בזמן עבר.

עכשיו נשאר רק לומר תודה. בנימה מקצועית אוכל לומר שאמיר שולט ברזי הטיפול ההתנהגותי בילדים ביד רמה. היכולות המקצועיות שלו מעולות. הגישה אמפטית מכילה ועם זאת מעמידת גבולות ודרישות במינונים מדויקים. וכאשר עובדים מדויק, יש תוצאות. הטיפול נמדד במבחן התוצאה ואחרי זה כל מילה נוספת מיותרת. אין לי ספק שהמכון של אמיר שפר עומד בשורה אחת (ובגאווה) עם המכונים הטובים בארץ.

בכבוד רב,
דר`  ו.
פסיכיאטר, פסיכותרפיסט
ואבא של…..

טיפול בדיכאון והתמכרות

מטפל, מורה לנפש ואיש מקצוע משכמו ומעלה🙏

הגעתי לאמיר שפר לאחר כמה ניסיונות עם מטפלים אחרים וגיליתי סטנדרט אחר של מקצועיות ומוסר. הוא נפש אצילית.. חכם, חד, מצחיק, כריזמטי והרשימה עוד ארוכה.
אמיר לא השאיר גרגר אחד של ספק וצלל למעמקי הנפש. שם עשינו עבודה שורשית, ובנינו יסודות איתנים. איתו הבנתי כמה נדרש המפגש עם מטפל מקצועי כדי לחולל שינויים אמיתיים.

    טיפול במחלה אוטואימונית (פסוריאזיס, דלקת פרקים) | מחלות לחץ (סטרס)

    לאמיר היקר,

    הגעתי אלייך, לאחר 20 שנים שאני סובלת מדלקת פרקים ופסוריאזיס.

    במהלך השנים, ניסיתי כל טיפול אפשרי: פוטו- תראפיה (שיזוף מבוקר), חופשות בים המלח, כדורים כימיים להקלת כאבים ול"טיפול" בדלקת הפרקים ומה לא???!!! אפילו הייתי אמורה להתחיל בטיפול ביולוגי לדלקת הפרקים.. אמרו לי שאחרת אאבד את כל הגמישות באצבעות.

    בשלב מסוים החלטתי, ומזל שכך, לטפל במקור הבעיה, בנפש.

    במהלך המפגשים איתך חזרנו לעבר, לתקופה שכל הפסוריאזיס התפרץ אצלי, לתקופה בה דלקת הפרקים התפרצה.

    יחד איתך הבנתי, כמה משמעות יש לטראומה שעברתי על הנפש שלי ואיך הגוף שלי "דיבר" את מה שהנפש לא יכלה…
    אמיר, אני מודה לך מעמקי ליבי על כל התקופה שליווית אותי, תמכת בי, הקשבת לי ועודדת אותי.

    אתה מטפל בחסד עליון והלוואי וירבו כמותך!

    כיום, בזכות הטיפול איתך, אני נקייה לגמרי מפסוריאזיס, כאבי הפרקים נעלמו כמעט כליל, וגם כשכבר יש אותם, אני יודעת להקל על עצמי, בעזרת הכלים שהענקת לי.

    תודה רבה רבה על הכל,

    בהערכה רבה,

    ש.

    טיפול בדיכאון וחרדה- טיפול במשבר

    שבוע לאחר שהאדמה נשמטה תחת רגליי התקשרתי לאמיר. אני לעולם לא אשכח את השיחה, קצרה וקונקרטית: "הייתי אמורה להתחתן בעוד שבועיים, הייתי בהיריון סוף חודש שלישי, הבחור ביטל הכל ונעלם, עשיתי הפלה. אני לא בוכה, אני יודעת שאני צריכה לבכות, אבל אני לא. אני חושבת שיש בעיה"

    אמיר השיב לי שכדאי שאבוא ונראה מה קורה.

    הגעתי, הגעתי מחוייכת כאילו הכל בסדר. אחרי מספר דקות התחלתי לבכות, בכי קשה.. מאיפה מתחילים? מאז עברו 5 חודשים לערך שבמהלכם היו עליות ומורדות, המון תובנות חדשות ולמידה. מי אני? מה אני? מה עושה לי טוב? מה עושה לי רע? מה קרה שם בכלל? אני מכירה את עצמי מחדש.

    אמיר מגלה הקשבה, יכולת לזהות את מה שיש מתחת לפני השטח.. אני נדהמת כל פעם מחדש מהדרך בה הוא מציג לפניי את הדברים, תחושת הביטחון, הקבלה..

    אלפי תודות גם לא יספיקו לתאר את הכרת התודה שלי לאמיר על שהחזיר לי את החיים (ממש ככה), על היכולת לשבת עם חברים ולצחוק, ללכת לטייל ולהנות, ללמוד, לשבת עם עצמי בשקט ושלא יהיו מחשבות טורדניות.

    אני ממליצה בחום על אמיר שפר. לא לבזבז את הזמן בסבל. תנו לעצמכם מתנה.

    טיפול בהפרעה טורדנית כפייתית OCD

    פניתי לאמיר בעקבות התמודדות עם ocd מאוד חמור, לכן פניתי לקבן הצבאי לקבלת שיחרור מהצבא כדי לעשות שירות לאומי.

    אמיר עזר לי לאורך כל הדרך, הכין אותי לפגישה עם הקבן: נתן לי עצות מה לומר לקבן וגם היה מאוד קשוב אליי.
    בעזרתו קיבלתי פטור מהצבא, אני חושבת שבלעדיו לא הייתי מקבלת.

    אני מאוד ממליצה לפנות לאמיר לטיפול, אני פניתי אליו שוב מאוחר יותר והוא עזר לי בשיטת CBT, הוא נתן לי עצות, הסביר בצורה טובה וברורה על ocd ועזר לי להתחיל לטפל בocd שלי, אני מאוד מודה לו.

    היום אני מרגישה טוב יותר בזכות העצות של אמיר, ההקשבה שלו והסבלנות שלו להסביר לי דברים שוב אם יש צורך, עם המון אכפתיות. אמיר הוא מטפל נהדר ב cbt, הוא מטפל נהדר גם באופן כללי לכל בעיה או קושי.

    טיפול וליווי במצבי משבר

    תודה רבה לאמיר שפר על מקצועיות, כנות, הבנה וסובלנות. אמיר ידע לתת את המענה וההכוונה הנכונים וזה בא לידי ביטוי במבחן התוצאה. גם לאחר תוצאה המשיך ללוות ולוודא סיום טיפול נכון וכמובן שהכל בסבלנות ובסבר פנים יפות ומתענינות. מומלץ בזכות. תודה אמיר שפר!

    טיפול בפוסט טראומה PTSD וטיפול בדיכאון

    אמיר נתן לי בחזרה את החיים שלי.
    הגעתי אליו לראשונה אחרי צוק איתן.
    אמיר זיהה את הקשיים הנפשיים שהייתי בהם, טיפל בהם בצורה מדויקת ושורשית ומהירה , מה שהביאה להקלה מידית בתווך הקצר. בנוסף ליווה אותי אמיר לאורך כל הדרך עד להעלמת הטסמינים כלל – תהליך עומק הדורש זמן, הבנה עמוקה של נפש האדם, עדינות והצבת גבולות ברורים במקומות שצריך. זה תהליך לא פשוט ואמיר יודע להעביר אותו בצורה יוצאת מן הכלל. בזכות תהליכי העומק שאמיר העביר אותי קבלתי את החיים שלי בחזרה.
    ממליץ בחום.

      חוות דעת לקבן והתערבות במצב של משבר וטיפול בדיכאון

      אמיר שפר עזר לי בסיטואציה קשה עם הצבא. הייתי עתודאי וחוויתי משבר נפשי. נתקלתי במערכת אטומה ואמיר הנחה אותי כיצד לנהוג כך שבסופו של דבר שוחררתי מהצבא. אני ממליץ על אמיר כמי שמכיר את המערכת ויודע להתמודד איתה. הוא הרגיע אותי, הסביר את הדברים ונתן עצות מעשיות ומועילות.

      טיפול CBT בחרדה

      אני ממליץ מאד על שירות יעיל ואיכותי
      אמיר הצליח להביא את התוצאה הנדרשת!
      אמיר עזר לי ולמשפחתי לאבחן ולהוציא את משפחתי ובעיקר הבת שלי ממצב לא קל.
      אלמלא אמיר אני לא רוצה לדמיין להיכן היינו מגיעים
      מומלץ ביותר

      המלצת מטפל

      את אמיר אני מכירה המון שנים, זכות שלא כל אחד זוכה בה.
      יש בו את היכולת הנדירה להבחין בדקויות ובקווי האישיות של העומד מולו ומתוך כך לבצע עבודה משותפת שתשפר את איכות חייו.
      אני יכולה לומר בלב שלם שהוא מבין מהאנשים המקצועיים והמוכשרים בתחומו. בעל ידע עצום (ומקפיד להרחיבו תמיד). כל זאת הוא עושה ברגישות רבה.
      ממליצה לכל אחד להגיע אליו ולקבל סיוע, בין אם אישי ובין אם לימודי.

      מפגש עם קבן והתאמת תפקיד בצבא

      הגענו לאמיר בשלב של חרדה גדולה ובלבול מהמערכת הצבאית- גילינו אדם סופר מקצועי ומנוסה, לאורך כל התהליך ליווה והדריך אותנו במסירות, בהקשבה, בסבלנות ובזמינות מלאה לכל שאלה/ מכשול שעלה בדרך. ואכן אמיר הצליח להתאים את השירות הצבאי לצרכיו של בננו.
      אנו מאוד מעריכים וממליצים בחום על שירותיו.

      טיפול זוגי וטיפול במחלה כרונית

      הגענו לטיפול זוגי אצל אמיר שפר בעקבות מחלתה הקשה (סרטן) בה חלתה כשלוש שנים קודם לכן בת זוגי. במהלך כל אותן שנים קשות שקדמו לתחילת הטיפול עם אמיר, התנסינו ביחד ולחוד בטיפולים שונים אצל מספר מטפלים אשר לא הצליחו להביא נחמה או יציבות כלשהי לסערה שאפיינה את חיינו כל אותו הזמן.

      באותן שנים תמיד הרגשנו שאיננו יכולים באמת לתלות תקוות במטפלים, זאת כיוון שהרבה פעמים הם לא היו מוכנים או שלא ידעו לתת את המענה הנכון בזמן הנכון. כפי שלמדנו במהלך השנים, עם מחלה כמו סרטן, חייבים טיפול מסור באמת, בו המטפל מחוייב לסייע נפשית ברגעים הקשים מנשוא, אשר לעיתים מגיעים ללא כל אזהרה מוקדמת.

      טיפול מסור כזה קיבלנו אצל אמיר, שהיה מוכן לעשות המון על מנת להקשיב ולסייע לנו בשעות המצוקה הקשות, אם זה בטלפון ואם זה בפגישות פרונטליות. אמיר היה לצידנו במשך תקופה של יותר משנה (אשר הסתיימה בהתדרדרות הפיסית במצבה של בת זוגי ולבסוף בפטירתה), כל אותה תקופה יכולנו שנינו להרגיש שיש לנו, סופסוף, תמיכה נפשית אמיתית!

      אמיר היה שם לצידנו כל הזמן, תמיד מוכן להקשיב ולעזור עם סבלנות אין קץ, `מאובזר` בכלים רבים ומגוונים שסייעו לנו בהתמודדות עם מצבים שונים ויותר מכל הרגשנו שבאמת אכפת לו מאיתנו. היום, בדיעבד, אני רק יכול להצטער שלא הכרנו את אמיר קודם לכן, אולי כך היינו יכולים להתמודד עם המחלה הזאת בצורה קצת יותר טובה.

      לימודי מיינדפולנס ובודהיזם

      אמיר רוצה להודות לך על חודשיים של מפגשי מיינדפולנס מעשירים ,מרגיעים,מעוררים,מפרים,מנחמים וממלאים את הלב והנשמה באהבה ,בחמלה ובהבנה. מפגשים בהם לכול אחד נתת מקום ,מפגשים בו נתת לנו כלים לנסות ולהתקרב לשלווה שהנשמה כה זקוקה לה. למדתי ממך לנסות ולהתבונן בכול אחד בחמלה ,בהבנה, תודה על שהעשרת את עולמי ב"זהב" . בכול מפגש אמרת שאתה "לא מואר" אך ללא ספק הארת את דרכי. תבורך באהבה 🌟

      טיפול בהתמכרויות | שימוש בני נוער בסמים

      הגענו לשפר אמיר מהמלצה של היועצת החינוכית בבית הספר אחרי שנואשנו

      גילינו במקרה סמים בחדר של בננו. למרות השיחות, הצעקות, האיומים הוא המשיך בשלו. שקרים, היעלמויות, ירידה בלימודים. ובעיקר המשיך לעשן גראס עם חבריו.

      אמיר פגש אותנו ביחד וכל אחד לחוד. בדרכו הישירה הוא הצליח להגיע לבננו שבכלל בהתחלה התנגד לטיפול. ואחרי המפגשים הראשונים עם אמיר המשיך את הטיפול ברצון.

      למדנו אצל אמיר לתקשר, להבין מה קורה לבננו וגם לשים לו גבולות.

      ובעיקר הבן שלנו חזר לתפקוד.

      התהליך לא היה פשוט, אמיר ישיר ודורש. אבל גם חם ומבין.

      אנחנו ממליצים בחום על אמיר!

      טיפול באכילה רגשית | דימוי גוף ודימוי עצמי

      הגעתי לטיפול בשל בעיה במשקל  ויתר פעילות גופנית. יותר נכון חשבתי שהיתה לי בעיה במשקל

      הרצון להיות מושלם זה מה שהניע אותי. היתה תקופה שפשוט כמעט ולא אכלתי וכל יום הייתי בחדר כושר. רציתי ריבועים בבטן.. ולא הייתי מוכן להפסיק עד שיהיו לי..

      במהלך הטיפולים עם אמיר הבנתי מי אני ולמדתי לקבל את עצמי כמו שאני

      אני מרגיש הרבה יותר טוב היום. לא יכולתי לבקש להיות מטופל אצל אדם טוב יותר. הפגישות היו מהנות ועוזרות ביותר.

      תודה רבה על הכל!

        התקפי פאניקה - טיפול בחרדה בילד צעיר

        הגענו אל אמיר שפר בעקבות המלצה של מטפלת רגשית מנוסה מהמכון להתפתחות הילד. סיבת הפניה הייתה בקשת עזרה בטיפול בבננו בן השש שחווה חרדות קשות ששיבשו את שגרת יומו בצורה קשה ושאנחנו כהורים לא הצלחנו להתמודד איתן ואתו. המצב כה הורע שלא יכולנו לצאת איתו החוצה כמעט עקב התקפי חרדה קשים בעיקר סביב מדרגות, בניינים גבוהים ועוד.

        למרות שהגענו בגלל בננו, אמיר עמד על כך כי בטרם יפגוש אותו נערוך פגישות שבועיות אתנו לשם עבודת הדרכה מעמיקה שלנו כהורים.

        בהדרכתו של אמיר הצלחנו לשנות התנהגויות ותגובות שהחשבנו כאוטומטיות וברורות ושבעצם הקרינו והשפיעו על בננו ולא תמיד לטובה. השינוי בבננו נבנה אט אט יחד עם העבודה האישית שלנו.

        בהמשך, בננו טופל תקופה קצרה של שמונה פגישות בהן עבד איתו אמיר בטכניקות פרקטיות להתמודדות עם מצבי חרדה. ביחד למדנו מה עושים כשמפלצת החרדה מגיעה שוב, למדנו לסווג את רמת החרדה וגם ראינו שהשד לא נורא כל כך. למרות התנגדותו של בננו להגיע לפגישות ולהתמודד עם הפחדים שלו בגובה העיניים, הוא הצליח ליישם את מה שאמיר לימד אותו ותוך זמן קצר עצם הזכרת הטכניקות הפיגו את הפחד.

        טיפול בטראומה | טיפול בחשיפה ב- PTSD

        הגעתי לאמיר שפר 5 שנים לאחר מלחמת לבנון השניה כשלא ידעתי שאני סובל מטראומה. כל מה שידעתי זה שכבר לא הייתי אותו אדם שהייתי. עם הכעסים עוד הסתדרתי, אבל הסיוטים והפלאשבקים הם היו מאוד קשים ומפחידים. ואני לא רציתי להגיע לטיפול ואשתי דחפה אותי

        אמיר טיפל בי בשיטה שנקראת טיפול בחשיפה שכוללת דמיון הדברים שעברתי במלחמה וגם חשיפה לכל מה שנמנעתי ממנו מאז המלחמה (והיו הרבה כאלה… כשאני חושב איך שהייתי מגיב קשה כשהייתי רואה סרטי מלחמה)

        התחושה לאורך כל הטיפול שאמיר לא רק שהוא מאוד מקצועי, זה שהוא ממש יודע מה עברתי וממש יודע איך לעזור לי לעבור את זה

        והיום החיים שלי זה פשוט משהו אחר וחזרתי להיות מי שאני

        ואין לי מילים איך להודות לך (וגם לאשתי)

        כישורים חברתיים

        הגענו לאמיר שפר בגלל בנינו אופק בן ה-11 שהתקשה חברתית מאז גיל הגן. הוא לא הצליח להסתדר עם חברים, היה רב איתם והם לא רצו לשתף אותו. ניסינו כל מיני טיפולים שלא הצליחו לעשות שינוי. לפני כמה חודשים קיבלנו המלצה מהיועצת לגבי אמיר

        אמיר תוך זמן קצר נתן לנו ולאופק כל מיני כלים ושיטות שעשו שינוי משמעותי. למדנו על המחשבות שלנו ומה גורמת ההתנהגות. אופק למד איך אפשר לשנות התנהגות ולהרוויח חברים.

        למרות שאופק לא רצה לבוא בהתחלה אמיר לימד אותנו איך להביא אותו לטיפול והצליח לגרום לו לשתף פעולה.

        היום לאופק יש חברים והרבה יותר נעים להיות איתו

        תודה

        טיפול CBT | טיפול בדימוי עצמי וחרדה

        תקופה ארוכה שאני מכיר את האיש היקר הזה!! הוא גרם לי להרגיש אחרת עם עצמי ולתרום להכרות שלי עם עצמי, מזווית שונה. היום אני רואה את השינוי הזה ,אחרי תקופה ארוכה של מקצועיות והבנה שלו כלפיי, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה רגשית.

        נהנתי לבוא לכל פגישה ,כי הרגשתי שיש אוזן קשבת ,שגם יכולה לייעץ בדרך הכי פשוטה וקלה מה לעשות כדי לפתור בעיות שגרתיות שאנשים עומדים בהם חסרי אונים ומרגשים שזה עוד מכשול. בן אדם שאני תמיד חושב עליו וגורם לי לחשוב רק חיובי.

        הדרכת הורים | פחדי ילדים | טיפול קוגניטיבי התנהגותי

        "אנו הורים לבת 10 ולבן 6 שסובלים מפחדים שונים וחרדות, ואף ניסינו טיפולים בעבר במשחק ואומנות שלא עזרו. התחלנו את הטיפול אצל אמיר במחשבה שאנו מכירים את עולמם הפנימי של ילדינו ולא הצלחנו להבין מה מביא אותם למצבים חרדתיים שבין היתר מתבטאים בנדודי שינה וביעותי לילה. להפתעתנו, אמיר ביקש תחילה שרק אנו נגיע למפגשים. אמיר פתח את עינינו למצב האמיתי שבו עולמם הפנימי של ילדינו נסתר מעינינו ורק בתהליך של אמפטיה, הקשבה, הזדהות ללא ביקורת נוכל לאפשר להם לשתף אותנו באמת וכך לעזור להם להפיג את הפחדים. בנוסף אמיר סיפק במפגשים עם ילדנו ולנו כלים שצמצמו את פחדיהם של ילדינו בזמן קצר. אנו מרגישים שבזכות אמיר התקדמנו והתקרבנו משמעותית לילדינו

        בעיות התנהגות | סמכות הורית | הדרכה הורית | טיפול משפחתי

        הגעתי לאמיר עקב בני בן ה-16. בני הדרדר בלימודים, הושהה רבות עקב חוצפה, היה נעלם למשך שעות בלילות וסרב לשמוע בקולי. כחלק מהשוטטות בלילות היה שותה אלכוהול עם אנשים נוספים.

        במסגרת הפגישות עם אמיר שוחחנו על סיטואציות מסוימות שקרו עם בני הן בבית ומחוצה לו והן בבית הספר ואמיר פשוט עזר לי להחזיר חזרה את בני. אמיר הגיע לבית הספר ובנה איתם תכנית טיפול ובנוסף נפגש עם בני ואיתי (אני אם חד הורית).

        לשמחתי, אמיר הוא איש טיפול מקצועי שהאיר את תשומת ליבי למצבו של בני וכיצד עליי ללמוד ולהתמודד לגבי גבולות וסמכות. וכך פעלתי והצלחתי.

        הודות לפגישות עם אמיר ועצותיו, קל לי יותר בהתמודדות עם בני. הוא חזר לתפקד בצורה תקינה בבית- הספר ובבית הוא קשוב ומכבד.

        ממליצה מאוד….

        טיפול בפוסט טראומה אצל ילדים צעירים

        כשהבן שלנו היה בן שנתיים וחודשיים, הוא עבר בדיקות רפואיות קשות ולאחר מיכן ניתוח. עוד מהבדיקות הוא השתנה, הוא התחיל לגמגם, חזר להרטיב, לא רצה להיפרד מאיתנו וכל כך הרבה פחדים. היינו אבודים. פגשנו אותך כמעט שנה אחרי הניתוח, שהמצב איתו היה כל כך לא טוב. אתה אמרת שפיתחת אז שיטת טיפול לילדים בטראומה לגילאים האלו ובקשת את רשותנו לנסות את הטיפול בו. בהתחלה עזרת לנו, כי אבחנת שגם אנחנו סובלים מטראומה. ואחר כך דרך משחק מכוון, עזרת לו לגבי הבדיקות והניתוח. זה היה מדהים, אחרי כל כך הרבה זמן, והנה תוך שבועות הפחדים שלו כמעט נעלמו והוא חזר להתנהג רגיל. היום הוא ילד כמו כל הילדים, ואנחנו כל כך מודים.

        נטייה מינית | זהות מינית | יציאה מהארון

        הגעתי לאמיר בגלל בעיית ביטחון עם בחורים בשל נטייתי המינית.

        רציתי קשר זוגי, אבל חששתי מזה מאוד. לא הצלחתי להבין איך זה שאני מקבל את זה שאני גיי (כך חשבתי..), אבל אני חושש מקשר ולא מצליח להתקרב לבחורים.

        אתך אמיר  הצלחתי להבין מאיפה הבעיה נובעת ומשם ממש הצלחתי להתקדם לזוגיות.

        אתה ממש לימדת אותי איך לקבל את עצמי.

        מה שמאוד עזר לי זה שאתה מאוד פתוח ומקבל ושאפשר פשוט לדבר על הכל

        בתהליך גיליתי על עצמי ואת עצמי ואין לי ספק שאני יוצא מהחדר שלך אדם אחר.

        השיחות, הפריקות,השאלות, התשובות, כל דבר עזר לי להגיע למצב שאני נמצא בו היום.

        אני רוצה באמת להודות לך מעומק ליבי

        לקריאה על שאלות לגבי הזהות מינית  לחצו כאן

        להורים שמתקשים עם הזהות המינית של ילדם  לחצו כאן

        ליצירת קשר עם אמיר שפר- ייעוץ, או טיפול- ניתן לפנות לאמיר כאן 

        טיפול בדיכאון וטראומה | קבלת החלטות - כיוון לימודי ותעסוקתי

        בגיל 26 מצאתי את עצמי בעיצומו של דיכאון, לקח הרבה מאד זמן להבין ולהודות בפני עצמי שזה "המצב", שאני תקוע בלי כיוון בחיים ולא מצליח לצאת מזה. ברגע שהבנתי שמשהו לא בסדר החלטתי לטפל בעצמי. מעולם לא הלכתי לטיפול פסיכולוגי, יותר מכך, הייתה לי ממש סלידה, רטייה אמיתית מקבלת עזרה מקצועית.

        שמעתי על מכון שפר/אמיר שפר מחבר שעבר חוויה מצוינת בטיפול אצל אמיר בהלם קרב- פוסט טראומה, אמרתי לעצמי, אין לך מה להפסיד, אתה צריך עזרה, עושה רושם שהטיפול עוזר, עזרתי אומץ בעצמי, יצרתי קשר והתחלתי את הטיפול.

        בהתחלה לא ידעתי למה לצפות, היו לי הרבה קלישאות בראש, אמיר/הטיפול לא ממש התיישב עליהן. אני יכול להעיד שתוך מספר חודשים כבר ממש לא הייתי באותה נק`, יצאתי מתוך החור השחור שחפרתי במו ידי בתוך נפשי. אמיר היה שם לאורך כל הדרך, ממש בלי להרגיש, משבוע לשבוע חלו תמורות משמעותיות, כל דעותיי הקדומות הופרכו, כן, דברנו על אמא ואבא, דברנו על חרדה חברתית ועל הלם קרב, אבל לא, לא ישב מולי בן אדם אפאטי ואמר "ואיך זה גורם לך להרגיש". הטיפול של אמיר הוא אישי ורגישי, עמוק ויסודי, אני אסיר תודה על כל רגע בתוך הטיפול וגם על הרגעים שאחריו, לולא הייתי טס לחו"ל קרוב לוודאי שהייתי ממשיך בו.

        כל מי שהיה או בעיצומו של דיכאון יכול להעיד על תחושת חוסר המשמעות, על חור שחור שבולע את כל שמחת העולם, לפעמים אפילו את עצמך, מחשבות כמו :

        "בשביל מה טיפול עכשיו?איך זה יעזור לי?הרי אני חסר תקווה גם ככה?"

        האמת הפשוטה היא שזהו נרטיב שבחרתי לספר לעצמי, בעזרתו של אמיר הפכתי לא רק את הנרטיב אלא גם את חיי.

        תודה לך אמיר!

        טיפול בחרדה חברתית | טיפול קוגניטיבי התנהגותי

        שלום. קוראים לי א` ואני בן 21 וחצי. הגעתי לטיפול אצל אמיר שפר לאחר שהייתי כמעט שנתיים בבית מבלי לצאת ורוב הזמן בחוסר מעש בגלל החרדות שהיו לי. אני אישית לא האמנתי שאוכל לצאת מהמצב שאני נמצא בו, הייתי בטוח שאני אהיה תקוע עוד שנים רבות בבית עם החרדות והפחדים שלי.

        כשהכרתי את אמיר בהתחלה הייתי מאוד סקפטי לגבי הטיפול (ניסיתי בעברי מספר טיפולים ואף אחד מהם לא עזר לי) והיה בי צד שפשוט לא האמין שאני מסוגל לעשות את זה ולחיות ללא חרדות.

        אמיר היה שם כשהחרדות היו בשיא. כבר בפגישות הראשונות הוא האמין בי וידע שיהיה פה שינוי (והפעם שינוי לטובה).

        הוא צדק.

        ככל שהמפגשים שלנו התקדמו, התחלתי להרגיש שיש שיפור ניכר ברמת החיים שלי. פתאום הייתי מסוגל להנות מהחיים ולא לקנא באחרים שהם נהנים.

        פתאום אני הייתי הבחור הזה, זה שכל הזמן רציתי להיות!

        הוא לימד אותי איך לראות את העולם בזווית שונה ממה שהסתכלתי עליו עד עכשיו, פתאום אני יכול לראות את העולם כמקום יפה ולא רק כמקום מפחיד (אמיר קורא לזה העבודה הקוגניטיבית).

        בתקופה שלי אצל אמיר נרשמתי להשלמת בגרויות, התחלתי לצאת עם חברים, לבלות, מסוגל לדבר בטלפון מבלי להרגיש נבוך, לדבר עם בנות ואפילו לצאת איתן (זו העבודה ההתנהגותית, שאמיר קורא לה חשיפות בחיים).

        בגדול – הפסקתי להיות לחוץ מסיטואציות חברתיות.

        כבנאדם שהחרדה החברתית הכתיבה לי את מהלך החיים שלי (בחרדות, פחדים, המנעויות), הפכתי להיות בנאדם שיש לו שליטה מלאה על החיים ומסוגל לחייך אל החיים בחזרה.

        אין לי מילים להודות לו על כמה שהוא שינה לי את החיים. ממבט לאחור אני חושב שעברתי אצל אמיר חוויה מדהימה, הוא לא רק מטפל אלא חבר אמיתי לחיים.

        הכנה לראיון האישיותי

        המפגש עם אמיר הוא מפגש מיוחד עם אדם שניחן במקצועיות ברמה הגבוהה ביותר אך לא פחות חשוב מכך באנושיות שאין דומה לה. המפגש שלי עם אמיר נגע לעינייה של ביתי בהכנה למיון האישיותי בחיל המודיעין. כשהסתיימה ההכנה ביתי יצאה מהחדר קורנת, מלאת ביטחון עצמי ויכולתי לראות איך צויידה בכלים ובמיומנויות הנכונים אך לא פחות מכך, בביטחון לגשת למיון מתוך אמונה בעצמה. חשבתי שבכך אמיר סיים את תפקידו ונדהמתי לשמוע מביתי שלאורך המיון לפני ואחרי השלבים השונים אמיר שלא כחלק מהתשלום או מהתפקיד שמילא היה אוזן קשבת מופלאה! אני מודה לאמיר מעומק הלב ומאחלת לאנשים רבים נוספים להכירו ולהנות מאישיותי המיוחדת וממקצועיותו הרבה.

        טיפול בחרדה והתקפי פאניקה

        אחרי שנה של טיפול שלא עזר שבו החרדות נשארו  הגעתי לאמיר שפר

        החרדות שלי היו סביב מחלות, פחדים לגבי הילדים שלי, פחד מחרקים ורעשים ולפעמים פשוט לא לצאת מהבית. מה שהכי היה קשה זה מה שהיה קורה בגוף. הרעד, קושי לנשום, לחץ בחזה, כאבי ראש

        אחרי כל כל הרבה שנים זה נראה כמו חלום שעכשיו להיות בלי הפחדים ובלי הכאבים

        אמיר לימד אותי איך מחשבות גורמות לחרדות וכשלמדתי וגם עשיתי כל מיני תרגילים החרדות פשוט נעלמו. בעיקר המדיטציות עזרו מאוד 

         תודה לך על ההשקעה והעזרה ובייחוד תודה על הטלפונים והמיילים שמאוד עזרו כשפחדתי

        מ.נ

          תפריט נגישות